Pocahontas

Val&märkligheter, det är vad som sker just nu. Märkligtheter i den mening att något så fräckt som människoätande valar kommit in den stora och viktiga världen eller snarare sfären. Jag blir rädd och missmodig, jag blir bestört och gåshudig. Vad som jag finner vara utav stor vikt är nämligen punkten mänskliga rättigheter& vidare frågar jag mig vart var var människas solidaritet och medmänslighet har stuckit? Nej jag tycker nog att alla modiga som fått en påtvingad flykt placerad på sina axlar ska få en chans. Att dem ska få smaka på hur frihet smakar. Jag lyssnar lite på Pochontas och blir allt mer säker på att hon är den klokaste i denna frågan "du tror du äger jorden som du går på, att allt blir ditt där du har gått i hamn men om du..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0