Goda grannar

Att ha en bästa vän och bo tillsammans med är bra o för det mesta allt man kan önska sig. Att dessutom ha sin bästa väns syster under samma tak gör det ju dessutom lite bättre. Hon är ju som Hanna fast samtidigt har hon allt som Hanna inte har och inget som Hanna har och jag är liksom kitet som håller oss samman. Det är en fin tanke, vår treenighet. De finns med mig här och nu, mina nutidsorienterare, ni förgyller nuet. När jag var yngre hade jag en vän som var precis lika nära mig som dessa tu. Hon var den enda vännen jag kunde leka med dockor tillsammans med trots att vi var för gamla för att göra det egentligen, hade cykelklubbar tillsammans, vänskapsband, tränade på att dricka kaffe tillsammans med, henne jag tjuvrökte med för första gången, drack mig redlös full med för första gången. En vän jag har mina svunna tider kapslade i en liten ask tillsammans med. En sån vän man är extra rädd om. Hon är numera min granne, precis som det varr förr. och jag älskar det. Jag älskar att kunna ta samma tåg som dig hem igen. Jag älskar att kunna samåka med dig till fotbollsträningarna igen. Och jag älskar att du är precis som jag fast inte alls som jag och att Hanna är kitet som håller oss samman.

Kommentarer
Postat av: Barnens mor

Och vi älskar dig!(utgår ifrån att du bara hade svårt för att skriva ner orden;)

2010-09-07 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0